Międzynarodowy Instytut
Marketingu Mobilnego

Międzynarodowy Instytut Marketingu Mobilnego

Jeśli jesteście naszymi studentami, doskonale już wiecie czym jest digital&mobile marketing. Znacie nomenklaturę branżową, jesteście w stanie ustawić kampanię mobile SMS, MMS czy display zarówno na mobile’u jak i desktopie. Zaczynacie realizować kampanie reklamowe dla dedykowanych klientów, a tu nagle kłopot..

Poniżej przedstawiamy najczęstsze problemy związane z realizacją kampanii mobilnych. Zanim powiesz klientowi “nie wiem”, zweryfikuj źródło problemu.

Brak klików po kampanii, brak zainteresowania ofertą lub po prostu brak sprzedaży

Klienci weryfikują liczbę wejść na stronę, kliki w numer telefonu oraz samą sprzedaż. Jeśli chcesz przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową, niezależnie czy jest to mobile SMS czy też display musisz pamiętać o odpowiednim targetowaniu, geolokalizacji oraz najważniejsze.. właściwym opracowaniu komunikatu reklamowego.

Zlecający, niejednokrotnie oczekują cudów, a treść komunikatu zamiast przyciągać, odpycha. Zbyt dużo tekstu, nieatrakcyjna grafika lub po prostu nieciekawa oferta, to podstawowe błędy popełniane podczas ustwiania kampanii. Jeśli to jednak nie to, częstym powodem jest błąd podpięcia kodów, zbyt długi link (w przypadku kampanii SMS lub MMS) lub błąd zliczania.

Ważne:

Systemem Google Analytics nie powinno się weryfikować kampanii reklamowych mobilnych. Ponieważ jest to narzędzie do analizy ruchu na stronie a nie działań reklamowych i zazwyczaj standardowe konto GA próbkuje dane. Nie pokazuje ich 1 do 1 tak jak adserwer reklamowy. I to może być jeden z powodów tzw “rozjazdów”